Aishah's FotoPage

By: uMMi aQiL

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 25-Jul-2008 13:10 Email | Share | Bookmark
Daging Masak Merah

Nih resepi bonda kite, mase kecik2 dulu selalu jugak ler mknnya...Sukatan? hehehehe... takde sukatan main agak2 n tibai je...so kite nih bab2 tibai menibai nih suke ler sesangat...sampai kadang tu,lain yg nak dibuatnya, lain jadiknye...pastu bile suruh buat sekali lagi...compem tak jadiknye... Mak Bonda kite tu selalu bising...kalu dah buat satu2 benda n dah jadik elok...,catat... jgn duk ingat boleh ingat sampai bile2... ampunnnnnnn...nih nak start catat ler nih...

So resepinye simple je...cuma bergantung kepada byk mana bahan yg diguna...kalu itu lebih rase camtu...kalu ini lebih rase ler camni...



DAGING MASAK MERAH
Sumber : BONDA
Bahannya
500gm daging (dipotong nipis)
1 inci halia ]*
1 biji bwg besar (nak kuah byk leh taruk lebih) ]* dikisar
1 ulas bwg putih ]*
2 sudu lada kisar (bergantung)
1 keping asam keping
gula/gula melaka/nisan
garam
minyak

Caranya
1.masuk semua bhn kisar,cili,daging,gula dan asam keping ke dalam kuali.hidupkan api,masak sehingga garing.
2.setelah garing,masukkan minyak dan biar sehingga minyak panas kemudian masuk garam dan gaul rata...goreng seketika,sehingga minyak sebati dengan rempah tadi.siap.


Quote:
CoretanKu
Pemancing Ikan >> aseiiiiiii ape sal kite tak terperasan...patut ler merajuk bebeno...jenuh duk pujuk...
shima >> daging ler...jgn duk sebuk2 lagi dading tu...kan merajuk tak mo display lg...aduiii
Hajar >> hehehe...fp buat perangai...kitepon takde mood nak edit lelame...so ade kesilapan dop perasan setaranggggg....ahaks...
Ana >> try ahh...tak try tak tau rase camne...
zanaz >> itu ler...org tua2nye resepi leh ikut bhn je sukatan kena xjus...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net