Aishah's FotoPage

By: uMMi aQiL

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 30-Jul-2008 04:06 Email | Share | Bookmark
Cekodok Sakura Ebi

 
Ari tu mase buat mee + satay tu teringin nak buat cekodok nih...dek kerana tak tau camne nak buat so KIV je...nih resepi kite dapat dari akak linda http://anna3007.fotopages.com selepas mee n satay tu disimpan dalam perut... ahaks...

Thanks ya akak linda...sodap cekodok a.k.a jemput2... lelain kali wat mee rojak dah leh taruk cekodok nih..



Dan kesempatan nih kite nak rakamkan
Quote:
SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN buat Akak LINDA...
Semoga Dipermudahkan Dalam Segala Urusan Dan Sentiasa Dalam Kerahmatan ILLAHI,Amin.


CEKODOK SAKURA EBI
Sumber : Akak Linda
Bahannya
100gm tepung beras
200gm tepung biasa
sedikit kapur
sedikit garam
sedikit gula
20g sakura ebi a.k.a udang baring
air secukupnya
minyak

Caranya
Campur semua bahan n bancuhan cam cekodok biase.


Quote:
CoretanKu
jasmeen >> mee dah selamat kat perut 2-3 hari lepas...tinggal cekodok je...utk sarapan...mai ler...kite kasi terliur skit...ekekeke....
MamaFaMi >> sakura tu mmg bunga ma...ebi tu maksudnya udang...udang tu yg tumpang nama bunga kot...ahaks...tgk rupa udang sikit pon tak nampak cam bunga...tak tau kot2 semua udang betina...
srsfeqah >> a.k.a jemput udang a.k.a cucur udang...boleh je mane2...ape2 janji sodap n mudah...
shima >> sakura tu bunga laaa...ebi tu maknanye udang...udang baring tu kat trg je org panggil...
bhs jepun...kena cari sensei lain...kite tak diiktiraf...sendiri pon malas maaaaa...
Hajar >> nak terbaring senyum kena makan cc akak lah ya...
kesum >> nama melayu cekodok udang sakura... ada kaaaa...pelik dengar.
Kak Mis >> terbaring sbb nak tido...tak bangun rugi...lapo plak nanti...
zatidhati >> alahai teringin nak makan ke akak...jwbnye kena wat sendiri nih...nak tolong buat,baby pon dah kuar dah...next year br leh balik nih....
Linda >> betui tak sukatan camnih? hehehe..mkn ngan sos saje best tau akak...bulan pose nanti leh buat...
Kak Lin >> takde sos tak lengkap le mkn cekodok nih...
Pemancing Ikan >> memang tak sedap dgr...ati sokme',tahi itik n sewaktunye...tp dah hidang mkn je...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net