Aishah's FotoPage

By: uMMi aQiL

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 19-Aug-2008 07:18 Email | Share | Bookmark
Moist Chocolate Cake

 
 
Kek nih kite amik resepi akak Mis(sedap tau) n toppingnye akak zati sdn.bhd...n panduan microwave akak linda...hehehe....akak kite nih tak lepasnye...on time...ahaks...

Kek nih ditempah oleh kak gino...thanks ya akak...sudi tempah...sedap nanti leh tempah lagi...kalu tak sedap minta maaf bebanyak ya...kite budak baru belajo...

Dan deko choc kek nih ade pobelem sikit sebab time utk coklat tu mengeras tak cukup...so kelompaknye pon cam nak jatuh je....

So jom kite layan gambonye ya...





Resepinye kite C&P je ya...halal ya empunya...


Quote:
CHOCOLATE MOIST CAKE
Sumber : Kak Misliha
Bahan-bahan :
250gm butter
300gm castor sugar
1tbsp ovallete
6biji telur

Diayak :
250gm tepung
2 tsp baking powder
1½ tsp soda bicarbonate

Bahan2 paste :
1 cawan serbuk koko
1¼ cawan air
60gm gula castor
1tbsp serbuk nescafe segera - optional kite gune kopi

TOPPING CAKE
300 gm Cooking Chocolate ] kite gune resepi kakzati
200 gm Whipping Cream ]
1 tsp butter ]

Cara-cara :
1. Pukul butter + castor sugar + ovellate sehingga kembang, masukkan telur satu persatu.
2. Masukkan tepung yang telah di ayak bersama soda bicarbonate + baking powder
berselang seli dengan paste.
3. Bakar pada suhu 170 darjah, selepas setengah jam turunkan suhu ke 150 darj bergantung pada
oven masing-masing.


Doumo Arigatougozaimasu,
Aishah
http://shaishah.fotopages.com
http://aqilma.fotopages.com


Quote:
CoretanKu
1.zira >> mekasih...tp byk kena perbaiki lg tu...tu kali ke-4 buat kot.
2.~ niza et sofia ~ >> thanks akak...pd tekak kite sedap la...
3.rinzura >> hehehe...leh tempah lah tu...
4.ummi >> ahaks...jauh bebeno nak ngajo nih...akak leh pi berguru ngan zatidhati lg dekat...
5.Pemancing Ikan >> dah makan citer sedap ke... tak sedap plak...
6.ahamd syafiq akram >> tq...sat lagi akak pi merempit sane...
7.<< jeff >> >> masih byk kurang...tp ape2 tq ya...akan ku perbaiki lagi.
8.kak jie jie >> alhamdulillah...cuba nak kenalkan product halal...
9.umieaisyah >> try ahh...setakat kite try kek moist nih antara yg paling best kot...or maybe sblm nih buat tak pernah nak menjadik...main taram je...
10.dayang santubong >> salam kembali...sudi2 singgah bile2 free ya...kek tu sedap pd tekak kite...
11.cikwan >> mekasih n insyaAllah pd mereka mahukan kek yg bhnnye tak diragui....akan kite cuba tunaikan.
12.Haniss >> alhamdulillah yg menempahnye puas hati...
13.watie >> ahaks...akak nih ade aje...thanks sudi singgah sini...macam mane ler nak ngantor tu...jauh bebeno....paling xpress 3 hari...
14.Lee Lin >> hehehe,...bunganye kuren sikit tu...tp kalu nak berguru kena pi menuntut kat pekan sane...
15.ahamd syafiq akram >> akak kat jepun lah cayang...kat mesia akat maybe duk pekan...asal trg.
16.jasmeen >> mekasih...tp sensei nengok sure kena komplen...masih byk perlu diperbaiki tu.
17.watie >> kite dah 2 thn sini.
18.zana hassan >> betui lah akak...tu pon deko yg kali ke 4 kot...yg gune cokelat.
19.watie >> pjg umur murah rezeki satu hari nanti leh jumpe.
20.shima >> kalu duk sebelah mau je ku kasi...
21.Mamasya >> tak leh banding ngan akak nye lagi...akaknye rose lawa lah...besday kite 22...kite sama hari,tp lain bulan...lain tahun...lain minit...lain jam...lain saat...ahaks.
22.kesum >> tq...mane idopnye tempat ko tu suhu berapa yaaaang...kat sini suhu 30...dah ler tu...tingkat atas nih panas oooo...jap lg musim sejuk tak sampai sejam pon dah leh deko bunga...wwess...ko nak bukak blog bile nih...rindu aku nak merempit umah ko...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net