Aishah's FotoPage

By: uMMi aQiL

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 19-Sep-2008 10:32 Email | Share | Bookmark
Menu 19 Ramadhan

Quote:
Salam 19 Ramadhan
Semalam kite perap ayam versi zatidhati...
So hari nih kite bakar ayam je ler...

Dan ade bikin kuah lapis,...
Tak tau mane silapnye n tergesa2 sesangat, 2 layer atas lembk...
Dah kukus lama pon lembik gak....aduiii...
Layan je ler rupenye yg kuren tu...

& Dek tekak nak lagi makan sambal bilis tempe,
Sesambil tunggu melapis duk siap2 bahan nak bikinnye...
So layan je ler...tak mo citer pepanjang...mood lari nengok kueh lapis lagu itewww...

::Ayam Bakar ZatiD'Hati tq kongsi resepinye itew...sodappp...


AYAM BAKAR ZATI D'HATI
Sumber : ZatiD'Hati
Bahannya
1 ekor ayam

Bahan-bahan dimesin basah:
bawang besar
halia
serai
lengkuas
cili kering
** mesin dengan air yang sikit. Masukkan bahan yang hendak dimesin sikit-sikit supaya tidak banyak air digunakan. Nak bahan-bahan ini dimesin pekat

Bahan-bahan dimesin kering:
ketumbar
jintan manis
jintan putih

Bahan-bahan lain:
gula melaka dimasak dengan sedikit saja air - untuk tujuan hancurkan gula saja**siapa yang rajin nak racik halus-halus, silakan. Tak letak madu sebab manis gula melaka punya rasa tersendiri...
garam
kunyit
sikit kicap pekat
sikit kicap tiram
sikit pes asam jawa
*** perap ayam ni dengan semua bahan satu malam. Sehari semalam pun tak apa. Lagi lama diperap lagi sedap, tapi masuk dalam chiller. Pastu bakar. (kite bakar dlm Microwave 38 minit suhu 250 darjah)


::Kueh Lapis Pandan


::Sambal Bilis Tempe


Dan niih kad raye dari Akak Ieda Pahang


SELAMAT MENJALANI IBADAT PUASA &
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI
Pohon Maaf Andai Ada Salah & Silap...Terkasar Budi Bicara...
Halalkan Mana Yg Terkurang & Sewaktunya...

Doumo Arigatougozaimasu,

Aishah + Ariffin = Aqil
http://shaishah.fotopages.com
http://aqilma.fotopages.com


Quote:
CoretanKu
1.umieaisyah >> kalu jdk cam tepung pelita syok gak...
2.umieaisyah >>
3.zaiy >> nak potong yg tak lalu...asyik melekat je...
4.Cikolong >> try ahh kalu berkenan ya...
5.nur >> hehehehe...mane leh celen ngan akaknyer masakkan...tak tido malam duk pikir bile nak merase...
6.dapurimpian@k.zai >> wa tak lalu nengoknye....
7.zira >> sat lagi kite pi ya...sori lambat
8.ummy@tariqzaidanirah >> masakan org perantauan akak,biase2 je...
9.Cikolong >> sila2 dialu2kan...mane yg kena ngan selara...
10.<< jeff >> >> no komen
11.Mamasya >> duk teringat2 ngan nasi lemak ikan bilis tempe kat umah kak zati kite tu...tempe ade jual sini...kat kedai org mesia.
12.Amy >> kes kali nih buat kite serik nak buat...tapi makan tak serik tuuu...jawabnye kena wat lagi ler....selagi nama duk jepun...
13.srsfeqah >> mekasih sat nanti kite pi amik...tunggu posmen tak mai2 lg nih...pi amik sendiri ler...
14.Kak Lin >> Waalaikumusalam akak...insyaAllah sat lagi kite pi sane...
15.MaDiHa >> mujur cukup lemak rasenye...cuma silap teknik tu yg tak syoknye...
16.cikwan >> salam kembali...tgh duk ngadap komputer nih...bukan kite tak sihat tp komputer yg tak sihat... hubby kasi pinjam komputer dia pon tak lalu nak bukak internet...kite tak balik lah cikwan...raye sini je...
17.Amy >> insyaAllah.
18.azian >> angin biskut tak mai2 sampai hari nih...camne tu ekk,makan nak...
19.Linda >> huhuhuhuuu..nak potong ahh tak lalunye...lembik2 nih lekat kat pisau...aduiii...tu ler nak cepat sgt.
20.shima >> salam kembali...hehehe...angin sesekali mai...kite pon nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya n pohon ampun & maaf kot2 ade salah n silap sepanjang kite kenal ya...siannye t'miss sahur...sini dah jumpe org jual tempe so tak yah susah 2 fikir camne nak buat...dah mmg terkenal tak rajinnye.
21.ruzalila nik >> ok beres...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net